سرکار خانم میرزایی
خبرنگار محترم خبرگزاری فارس
با سلام و احترام؛
در ابتدا برخود لازم میدانم از پیگیریهای دغدغهمندانه و گزارش میدانی جنابعالی در خصوص مطالبات اهالی شریف روستای فیروزآباد تشکر و قدردانی نمایم. بیشک رسانهها بازوان توانمند مدیریت شهری در شناسایی چالشها و رفع نواقص هستند. در پاسخ به موارد مندرج در گزارش آن خبرگزاری محترم، جهت روشن شدن ابعاد موضوع، موارد ذیل به استحضار میرسد:
۱. در خصوص رأی دادگاه سال ۱۳۸۷ و ضرورت فعلی:
مدیریت شهری اسلامآباد غرب خود را ملزم به تمکین از آرای قضایی میداند. با این حال، با توجه به گذشت ۱۸ سال و تغییرات گسترده در بافت شهری و حجم پسماند تولیدی، استفاده از سایت فعلی نه یک اقدام غیرقانونی، بلکه یک «ضرورتِ اضطراری و موقت» برای جلوگیری از فاجعه زیستمحیطی و بهداشتی در سطح شهر است. فعالیت فعلی با هماهنگی و «تاییدیه کتبی فرماندار محترم، ریاست دادگستری و سازمان محیطزیست» تا اطلاع ثانوی و تا زمان آمادهسازی سایت جدید انجام میگیرد.
۲. در خصوص آتشسوزی و آلودگی هوا:
اتهام آتش زدن عمدی زبالهها توسط شهرداری قویاً تکذیب میشود. ماهیت برخی پسماندهای اسیدی و واکنشهای شیمیایی در انباشت زباله، گاه منجر به اشتعال خودبهخودی میشود؛ همچنین فعالیت برخی افراد ناشناس در محل نیز در این حوادث دخیل بوده است. شهرداری در تمام این موارد، بلافاصله تیمهای آتشنشانی خود را برای مهار آتش و جلوگیری از انتشار دود سمی اعزام نموده است. ما به خوبی از خطرات گازهایی چون دیوکسین آگاهیم و مهار این حریقها همواره اولویت ما بوده است.
۳. در خصوص نفوذ شیرابه به اراضی کشاورزی:
شهرداری برای صیانت از خاک حاصلخیز منطقه و جلوگیری از آلودگی سفرههای زیرزمینی، نسبت به احداث «حفاظهای خاکی» در اطراف سایت اقدام کرده است تا مانع ورود هرگونه شیرابه به زمینهای همجوار شود. نظارتهای میدانی ما برای اطمینان از عملکرد این حفاظها به صورت مستمر ادامه دارد.
۴. در خصوص رهاسازی سگهای بلاصاحب:
موضوع رهاسازی سگهای ولگرد در نزدیکی مزارع، برداشتی ناصواب از فرآیند مدیریت حیوانات شهری است. شهرداری سگها را در پناهگاه موقت نگهداری کرده و سپس به مراکز استانی منتقل میکند. ما بر ضرورت امنیت جانی کشاورزان عزیز واقفیم و تأکید میکنیم که حل کامل این معضل، نیازمند همکاری بیندستگاهی است؛ لذا از اداره دامپزشکی، شبکه بهداشت و نهادهای ذیربط درخواست داریم در کنار شهرداری به تکالیف قانونی خود عمل کنند تا شاهد چنین مخاطراتی برای روستاییان عزیز نباشیم.
۵. اقدام عملی و راهکار نهایی:
شهرداری اسلامآباد غرب تنها راهکار قطعی این معضل را افتتاح و بهرهبرداری از «سایت بازیافت زباله» میداند. تمامی مکاتبات و پیگیریهای لازم برای تأمین امکانات و راهاندازی این سایت انجام شده است. به محض افتتاح این پروژه، تخلیه هرگونه زباله در محدوده فیروزآباد متوقف خواهد شد.
در پایان ضمن ابراز همدردی با اهالی محترم روستای فیروزآباد، اطمینان میدهیم که تمام توان خود را برای به حداقل رساندن آسیبها تا زمان انتقال کامل سایت به کار خواهیم بست و از پیگیریهای رسانهای شما که موجب تسریع در روند اجرایی پروژهها میشود، مجدداً سپاسگزاریم.
با احترام
امیر سعید جلیلیان
شهردار اسلامآباد غرب
خبرنگار محترم خبرگزاری فارس
با سلام و احترام؛
در ابتدا برخود لازم میدانم از پیگیریهای دغدغهمندانه و گزارش میدانی جنابعالی در خصوص مطالبات اهالی شریف روستای فیروزآباد تشکر و قدردانی نمایم. بیشک رسانهها بازوان توانمند مدیریت شهری در شناسایی چالشها و رفع نواقص هستند. در پاسخ به موارد مندرج در گزارش آن خبرگزاری محترم، جهت روشن شدن ابعاد موضوع، موارد ذیل به استحضار میرسد:
۱. در خصوص رأی دادگاه سال ۱۳۸۷ و ضرورت فعلی:
مدیریت شهری اسلامآباد غرب خود را ملزم به تمکین از آرای قضایی میداند. با این حال، با توجه به گذشت ۱۸ سال و تغییرات گسترده در بافت شهری و حجم پسماند تولیدی، استفاده از سایت فعلی نه یک اقدام غیرقانونی، بلکه یک «ضرورتِ اضطراری و موقت» برای جلوگیری از فاجعه زیستمحیطی و بهداشتی در سطح شهر است. فعالیت فعلی با هماهنگی و «تاییدیه کتبی فرماندار محترم، ریاست دادگستری و سازمان محیطزیست» تا اطلاع ثانوی و تا زمان آمادهسازی سایت جدید انجام میگیرد.
۲. در خصوص آتشسوزی و آلودگی هوا:
اتهام آتش زدن عمدی زبالهها توسط شهرداری قویاً تکذیب میشود. ماهیت برخی پسماندهای اسیدی و واکنشهای شیمیایی در انباشت زباله، گاه منجر به اشتعال خودبهخودی میشود؛ همچنین فعالیت برخی افراد ناشناس در محل نیز در این حوادث دخیل بوده است. شهرداری در تمام این موارد، بلافاصله تیمهای آتشنشانی خود را برای مهار آتش و جلوگیری از انتشار دود سمی اعزام نموده است. ما به خوبی از خطرات گازهایی چون دیوکسین آگاهیم و مهار این حریقها همواره اولویت ما بوده است.
۳. در خصوص نفوذ شیرابه به اراضی کشاورزی:
شهرداری برای صیانت از خاک حاصلخیز منطقه و جلوگیری از آلودگی سفرههای زیرزمینی، نسبت به احداث «حفاظهای خاکی» در اطراف سایت اقدام کرده است تا مانع ورود هرگونه شیرابه به زمینهای همجوار شود. نظارتهای میدانی ما برای اطمینان از عملکرد این حفاظها به صورت مستمر ادامه دارد.
۴. در خصوص رهاسازی سگهای بلاصاحب:
موضوع رهاسازی سگهای ولگرد در نزدیکی مزارع، برداشتی ناصواب از فرآیند مدیریت حیوانات شهری است. شهرداری سگها را در پناهگاه موقت نگهداری کرده و سپس به مراکز استانی منتقل میکند. ما بر ضرورت امنیت جانی کشاورزان عزیز واقفیم و تأکید میکنیم که حل کامل این معضل، نیازمند همکاری بیندستگاهی است؛ لذا از اداره دامپزشکی، شبکه بهداشت و نهادهای ذیربط درخواست داریم در کنار شهرداری به تکالیف قانونی خود عمل کنند تا شاهد چنین مخاطراتی برای روستاییان عزیز نباشیم.
۵. اقدام عملی و راهکار نهایی:
شهرداری اسلامآباد غرب تنها راهکار قطعی این معضل را افتتاح و بهرهبرداری از «سایت بازیافت زباله» میداند. تمامی مکاتبات و پیگیریهای لازم برای تأمین امکانات و راهاندازی این سایت انجام شده است. به محض افتتاح این پروژه، تخلیه هرگونه زباله در محدوده فیروزآباد متوقف خواهد شد.
در پایان ضمن ابراز همدردی با اهالی محترم روستای فیروزآباد، اطمینان میدهیم که تمام توان خود را برای به حداقل رساندن آسیبها تا زمان انتقال کامل سایت به کار خواهیم بست و از پیگیریهای رسانهای شما که موجب تسریع در روند اجرایی پروژهها میشود، مجدداً سپاسگزاریم.
با احترام
امیر سعید جلیلیان
شهردار اسلامآباد غرب
بازدیدها: 0



